Sunday, December 2, 2012

Wujudnya diriku di perhentian ini….

Bismillahirrahmanirrahim.....
Assalamualaikum ya akhi ya ukhti.....moga sentiasa dibawah perlindungan Allah , InsyaAllah....
Fuuuuhh...fuuuhh....da berhabuk sangat blog Nur, lama sangat Nur tinggalkan blog ni tidak berpenghuni. Dikesempatan kelapangan waktu ni, Nur nak kongsi sedikit cetusan rasa buat mereka yang masih setia mencari hikmah kehidupan,...

Wujudnya diriku di perhentian ini….

wujudnya aku di perhentian ini untuk menggapai cinta suci Mu,
untuk aku menanti cinta-Mu diperhentian ciptaan-Mu,
untuk aku mencedok ke redhaan-Mu serta merasa kemanisan iman walaupun setitis darimu,
Kerana sudah cukup untuk  menerangi cahaya pelita hatiku,
Disini Engkau menguji keimananku,
Engkau mengujiku dengan pelbagai kepayahan dan keperitan,
Namun adakalanya aku tewas dalam untuk memeranginya,
walaupun begitu,aku tidak akan pernah serik untuk memperjuangkan cintaku terhadap-Mu,
untuk aku terus mencari kemenangan diperhentian-Mu ini, sehabis-habis,….

No comments:

Post a Comment